Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Πολύ θετικά τα σχόλια για το σεμινάριο του ΠΑΣΠΙΦ σε συνεργασία με το Instituto Cervantes


92 καθηγητές παρακολούθησαν το πρώτο επιστημονικό σεμινάριο εκπαιδευτικού περιεχομένου το Σάββατο 16 Οκτωβρίου, το οποίο διοργάνωσε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αποφοίτων Ισπανικής Φιλολογίας (ΠΑΣΠΙΦ) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Θερβάντες, με θέμα «Ειδικές Ανάγκες στην Τάξη της Γενικής Αγωγής – Η Δυσλεξία στην Τάξη της Ισπανικής ως Ξένη Γλώσσα».

Η επιλογή του ανωτέρω σεμιναρίου θεωρήθηκε ιδιαίτερα αναγκαία για τους καθηγητές Ισπανικής Γλώσσας που ήδη εργάζονται ή θα εργαστούν τόσο στην δημόσια και στην ιδιωτική Μέση Εκπαίδευση όσο και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, τα οποία μάλιστα τα τελευταία χρόνια αρχίζουν να συγκεντρώνουν και νεαρότερες ηλικίες σπουδαστών.

Οι καθηγητές ενημερώθηκαν σφαιρικά για τα συνηθέστερα ειδικά προβλήματα που συναντούμε στην τάξη της Γενικής Αγωγής:

Δυσκολίες στο Λόγο

Προβλήματα Όρασης κ Ακοής

Δυσπραξία

Αυτισμός - Aspergers

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητα

Μαθησιακές ΔυσκολίεςΔυσλεξία, κ.ά.

Επίσης διενεμήθη κατάλληλο υλικό στο οποίο μπορούν να προστρέξουν για περαιτέρω μελέτη, ενημέρωση και πληροφόρηση.

Η εισηγήτρια του σεμιναρίου, κυρία Δήμητρα Καραμολέγκου, ειδική παιδαγωγός και συνεργάτρια του Κέντρου Ειδικής Αγωγής, Τέχνη του Λόγου, υπήρξε εξαιρετικά επικοινωνιακή και μεταδοτική. Προσπάθησε και πέτυχε να μας μεταγγίσει τα συναισθήματα αυτών των ατόμων, τους φόβους, τις σκέψεις, τις ανησυχίες τους, την ανάγκη τους για επιβράβευση από τους καθηγητές τους, στο δύσκολο αυτό μονοπάτι της γνώσης. Συνέστησε τρόπους προσέγγισης των γονέων, των παιδιών αυτών και πρότεινε για κάθε περίπτωση διαφορετικούς τρόπους αντιμετώπισης.

Σημαντικό ρόλο ασφαλώς έπαιξε και το εξαιρετικό κοινό μας, μέλη του ΠΑΣΠΙΦ, του ΕΑΠ καθώς και της ΑSPE, φοιτητές του τμήματος Ισπανικής Φιλολογίας Αθηνών, συνάδελφοι που έχουν σχολική εμπειρία και μη, αρκετοί μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους επιβεβαιώνοντας την ευαισθησία τους σε αυτό το τόσο ειδικό θέμα που έχει να κάνει με το δύσκολο ρόλο του εκπαιδευτικού, ο οποίος καλείται όχι μόνο να ενώσει αρμονικά διαφορετικά άτομα αλλά και να εφαρμόσει λειτουργικά για όλους τους μαθητές του τις παιδαγωγικές μεθόδους και τη διδασκαλία του στην αίθουσα.

Ωστόσο δεν θα πρέπει να παραλείψουμε τις θερμές ευχαριστίες μας στο Διευθυντή του Instituto Cervantes κύριο Eusebi Ayensa που μας φιλοξένησε προσφέροντάς μας την Αίθουσα Εκδηλώσεων για την βέλτιστη παρουσίαση του Σεμιναρίου μας και τη δέσμευση του για μια μελλοντική συνεργασία το ίδιο εποικοδομητική για τον κλάδο μας.

Εκφράζουμε τέλος τις ευχαριστίες μας τόσο στην κυρία Δήμητρα Καραμολέγκου, η οποία ετοίμασε και προσάρμοσε το υλικό της στις ανάγκες των καθηγητών Ισπανικής Γλώσσας, όσο και στο Κέντρο Διάγνωσης και Θεραπείας «Τέχνη του Λόγου», στο οποίο επιστημονική υπεύθυνη είναι η κυρία Κυριακή Πουλάκη – Ευταξιοπούλου. Ευχόμαστε επίσης να μας υποστηρίξουν σε ένα νέο, το ίδιο εξαιρετικά ενδιαφέρον, σεμινάριο.

Με φιλικούς και συναδελφικούς χαιρετισμούς

Το ΔΣ του Π.Α.Σ.Π.Ι.Φ.

Πηγή: http://www.paspif.gr/