Κυριακή, 23 Ιανουαρίου 2011

****Διαμαρτυρία γονέων προς το Υπουργείο Παιδείας για τα ισπανικά

Επιτέλους έγινε πραγματικότητα! Υπήρξε μια διαμαρτυρία για το απαράδεκτο φαινόμενο του αποκλεισμού της ισπανικής γλώσσας από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την διοχέτευση πολλών μαθητών σε άλλες γλώσσες παρά την θέλησή τους.
Ακολουθεί το σχετικό κείμενο από το site του συλλόγου μας:

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ

Προς

Υπουργό Παιδείας

Υφυπουργό Παιδείας

Γ.Γ. Υπουργείου Παιδείας

Δ/νση Σπουδών ΥΠΕΠΘ

Περιφερειακό Δ/ντή Αττικής

Δ/ντή Δ.Ε. Β΄Αθήνας

Προϊστάμενο 1ου Γρ. Δ.Ε. Δ/νσης Αθήνας

Γυμνασιάρχη Γυμνασίου Πεντέλης

Κοιν:

ΟΛΜΕ

ΠΑ.Σ.Π.Ι.Φ.

Εκπαιδευτικό τμήμα Ισπανικής Πρεσβείας

Μ.Μ.Ε.

ΕΝΤΟΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Σχετικά με την αδυναμία της διδασκαλίας της Ισπανικής , ως δεύτερης ξένης γλώσσας, στο Γυμνάσιο Πεντέλης

Τη σχολική χρονιά 2009-10 , το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με την απόφαση 105957/Γ2/03-09-2009, προχώρησε στην εφαρμογή της διδασκαλίας της Ισπανικής γλώσσας, ως δεύτερης ξένης γλώσσας επιλογής, στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, ενώ προσφάτως αποφασίστηκε η Ισπανική να διδάσκεται και στα ΕΠΑΛ.

Λαμβάνοντας υπόψη τη σχετική εγκύκλιο δεκαοκτώ (18) μαθητές της Α΄ τάξης του Γυμνασίου μας (για τη δημιουργία τμημάτων ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται είναι δώδεκα -12- ) στο πλαίσιο της παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας, επέλεξαν ως γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν (μεταξύ της Γαλλικής, της Γερμανικής, της Ιταλικής ή της Ισπανικής) την Ισπανική , συμπληρώνοντας τις δηλώσεις προτίμησης που τους στάλθηκαν από το Γυμνάσιο Πεντέλης από τις αρχές του Σεπτέμβρη του 2010.

Δυστυχώς όμως στο Γυμνάσιο των παιδιών μας, όπως και στις περισσότερες σχολικές μονάδες ανά την επικράτεια, οι μαθητές που επέλεξαν να διδαχθούν ως δεύτερη ξένη γλώσσα την Ισπανική ακόμη και σήμερα, πέντε μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, περιμένουν να εμφανιστεί ο καθηγητής τους στο σχολείο και κατά συνέπεια στην τάξη τους.

Άξιο αναφοράς σε αυτό το σημείο είναι ότι τα τμήματα Γερμανικών και Γαλλικών, που δημιουργήθηκαν για τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου , έχουν πολύ μικρότερο αριθμό μαθητών σε σχέση με αυτούς που δήλωσαν ως γλώσσα προτίμησης τα Ισπανικά.

Χτες πληροφορηθήκαμε ότι τα παιδιά μας «ωθούνται» στο να αλλάξουν τη γλώσσα προτίμησης τους με τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν οι σχετικές πιστώσεις για την πρόσληψη καθηγητών Ισπανικής γλώσσας. Ως εκ τούτου, αναγκάζονται στο να επιλέξουν κάποιο από τα τμήματα των προϋπαρχόντων δεύτερων ξένων γλωσσών επιλογής (Γαλλική, Γερμανική), αφού στη σχολική μονάδα υπάρχει διαθέσιμος καθηγητής Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας.

Αποτέλεσμα:

· Οι μαθητές αναγκάζονται να διδαχθούν μια δεύτερη ξένη γλώσσα την οποία στην πραγματικότητα δεν επιθυμούν να μάθουν!!!

· Αποδυναμώνεται ο καινοτόμος θεσμός της 2ης ξένης γλώσσας , παραβιάζοντας ταυτόχρονα τις αρχές τις ισοτιμίας που επιβάλλεται να διέπουν και τις τέσσερις δεύτερες ξένες γλώσσες (Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά) αλλά και την ισότιμη αντιμετώπιση των μαθητών ακόμη και του ίδιου τμήματος.

· Οι πρακτικές αυτές ακυρώνουν το δικαίωμα των παιδιών μας να διδαχθούν τα ισπανικά.

· Η ισπανική γλώσσα αδικείται και περιθωριοποιείται .

Η λύση που επελέγη για την κάλυψη απουσίας εκπαιδευτικού Ισπανικών, με την ένταξη των παιδιών μας στα ήδη προϋπάρχοντα!! τμήματα Γερμανικών ή Γαλλικών (και όχι στη δημιουργία νέων τμημάτων για αρχάριους), θα δημιουργήσει μια σειρά μαθησιακών αλλά και παιδαγωγικών προβλημάτων για τα παιδιά μας αφού:

· δεν είναι δυνατόν να μπουν σε ένα τμήμα και να παρακολουθήσουν τα μαθήματα μιας ξένης γλώσσας η οποία ήδη διδάσκεται εδώ και πέντε μήνες.

· τα παιδιά μας θα υπολείπονται σε γνώσεις έναντι των παιδιών που ήδη παρακολουθούν τα μαθήματα .

· Οι χαμένες διδακτικές ώρες ( όσο αφορά τα Γαλλικά,Γερμανικά) δεν είναι δυνατόν να αναπληρωθούν μέσα στο υπόλοιπο χρονικό διάστημα του σχολικού έτους.

· Οι καθηγητές της Γερμανικής και Γαλλικής γλώσσας θα δουν τον εκπαιδευτικό τους προγραμματισμό να ανατρέπεται αφού ξαφνικά θα υποδεχτούν μαθητές στα τμήματα τους που δεν θα κατέχουν ούτε τις βασικές γνώσεις του διδακτικού τους αντικειμένου. Η κατάσταση αυτή θα έχει αρνητικές επιπτώσεις και στα παιδιά που ήδη παρακολουθούν τα τμήματα της Γαλλικής και Γερμανικής.

· Πιθανόν αρκετοί γονείς μέσα σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, θα αναγκαστούν να οδηγηθούν στα « ιδιαίτερα -φροντιστήρια » για να καλύψουν τις χαμένες διδακτικές ώρες.


Σας κάνουμε γνωστό πως σε κάθε περίπτωση θεωρούμε

· Απαράδεκτο οι όποιες αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος και η έλλειψη στοιχειώδους προγραμματισμού να έχουν επιπτώσεις στα παιδιά μας

· Αδικαιολόγητη την καθυστέρηση γνωστοποίησης αδυναμίας πρόσληψης εκπαιδευτικού Ισπανικής και την ανεύρεση αναγκαστικής λύσης στα μέσα του διδακτικού έτους.

Σας παρακαλούμε να μας γνωστοποιήσετε εγγράφως και να μας κοινοποιήσετε αντίγραφο της απόφασης ή της εγκυκλίου βάση της οποίας καλούνται τα παιδιά μας να ενταχθούν στα άλλα τμήματα δεύτερης ξένης γλώσσας.

Σας καλούμε άμεσα να τοποθετήσετε εκπαιδευτικό Ισπανικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο Πεντέλης, αφού αυτό είναι αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών μας που απορρέει από την κείμενη νομοθεσία.

Οι γονείς των μαθητών

(Ακολουθούν τα ονόματα των 18 γονέων)

Πηγή: paspif.gr